2018. ápr 13.

Nem emlékszem

írta: Skog
Nem emlékszem

Nem emlékszem rá. Kizárt, hogy nem láttam, de nem emlékszem rá. Szóval az Égigérő fű. Kezdjük rendhagyóan.

Szereposztás:

  • Rajz János(Poldi bácsi: A gyep, az a szép zöld gyep!), aki annyi, de annyi mellékszerepben volt észrevehetö, például nekem emlékezetes maradt a Köszívü emberek fiaiból Mihály mester, a csizmadia az ostromból. Szintén emlékezetes volt halála a Szent Péter esernyöjéböl.
  • Fónagy Márta(Poldi Bá felesége). Ö tipikusan az a színésznö, akire az korosztályom biztosan emlékszik, na nem a nevére, az arcára, a hangjára. Èn imádtam öt, a természetességét, a hangját. Tényleg csak egy-két említés, Mondjuk Tóthné, az Isten hozta örnagyúrból, vagy a Noszti fiú esete a Tóth Marival, hogy a tóthoknál maradjunk.
  • Ulmann Mónika(Piroska), öt nagyon finoman szólva nem kedvelem, szóval számomra ö volt a kivétel, a filmben is idegesített rendesen.
  • Böhm Bácsi, izé, bocsánat, természetesen Máriáss József itt Dezsö bácsi. Amikor meghalt és a Szomszédok (rabjai közé gyermekkori magamat is be lehet számolni) egy külön epizódot rajzolt köré, emlékszem megrendültem életemben elöször. Nem dédnagymamám halála rendített meg 10 évesen 1987-ben, hanem Böhm Bácsi halála négy évvel késöbb.
  • Drahota Andrea (Kamilla kisasszony a kárbecslö), akinek jutott a film talán egyetlen “csavarja” a szerelmes nö kivirágzása. Jancsó Fényes szelek, Még kér a nép. Szép volt félmeztelenül és szigorú sztálinistaként is.
  • Ùjlaki Dénes(itt Brenner Oszkár a szenesember), Falfúró. Rosszemberek. Derrick. Nem csak a hangjáért lehet szeretni.
  • Dajka Margit a Tragikomika(Berta Oszkár édesanyja). Kamillaként szerettem bele a Liliomfiban, de tényleg nehéz abból az életműből bármit is kiemelni.
  • Harsányi Gábor(rendőr), aki nem (csak) Láng Vince. Játszik, forgat és szinkronizál, elképesztö egy életmüve van.
  • Gyabronka József, aki meg nem (csak) Móka Miki, hogy gyermekkorom messze legmeghatározóbb tvműsorát idecitáljam. Felnöttkorom egyik legjobb előadása a Térey féle Nibelung-Lakópark 3-ban is szerepelt, nem is akárhogyan. Szorokin: A jég. Már rég nem Móka Miki.
  • Zenthe Ferenc, a legkedvesebb kurucom, aki taxis lett.
  • Hacser Józsa, hát öt is imádtam, hangjáért, Minden egér szereti a sajtot. Miss Röfi.
  • Szilágyi István, Sípos úr, a jellegzetes arc, amihez kis és mellékszerepek százait tudnánk csatolni, ha az agyunk filmlexikonként működne.egigero_szaj.gif
  • Szombathy Gyula, Billy hangja a Macskafogóból “Hallod őket? -Persze, kabócák.” Csupán, említés végett.
  • Balázs Péter, jó érte se rajongtam soha, de azért az arcát rengeteg helyről tudom felidézni.
  • és a föszereplö Misu, aki Hintsch György, na ö abbahagyta a filmezést.

 

Szóval egy helyes, de végtelenül egyszerű sztorihoz, egy elképesztő brigád jött össze. Tényleg azt élveztem 2018-ban, hogy egy majdnem negyven éves gyerekfilm szereplőiben gyönyörködtem. Az emlékekben tobzódtam, arcokban, hangokban gyönyörködtem. Mesejátékok, filmek, sorozatok jutottak eszembe a gyermekkoromból. Jól esett.

A film gyerekfilmnek (majdnem) tökéletes, talán az egyetlen kérdés, hogy miért eshetett ki ennyire a fejemböl, lehet, hogy tényleg nem láttam?

Mivel maradunk az IMDB-s pontozási rendszerben, nem tudok 6-osnál többet adni neki. Szerintem egy tökéletes gyerekfilm is csak hetest érdemelne, müfaji bekorlátozottság miatt.

Eredetileg Bácskai Lauró István, Mese habbal című filmét néztük volna meg, de nem találtuk meg. 

 

Szólj hozzá

1979 magyar film