2021. jan 31.

West Side Story Revival

írta: Skog
West Side Story Revival

The Outsiders

Nem láttuk kategóriában versenyzett a fent említett mű.

Francis Ford Coppola filmje 1983-ból. Tele jobbnál, jobb oké, híresebbnél, híresebb színészekkel. Mi bajunk lehet, még az Imdb-n is 7,1 a pontátlaga. Hát ültem már fel jobban is filmnek az igaz, de azért ez se kutya...

Tehát a Kivülállók egy kortárs regény Susan Eloise Hinton regényéből, (akinek amúgy ugyanebben az évben majdnem ugyanezzel a stábbal megfilmesített még egy könyvét a Rablóhalat.), aki amúgy az apolónő szerepében egy rövidke időre feltűnik. Bevallom én nekem S. E. Hinton neve nem mondott semmit. Én sokkal inkább itt Coppola nevére és a Brat-Pack generáció tagjaira figyeltem fel és vártam valami nagyot. Hiába. Hiába az amúgy jó színész Matt Dillon,  vagy az egyik gyermekkori nagy kedvencem Patrick Swayze, vagy az elképesztően sablonosat alakító Tom Cruise,  vagy a messze nem a várt ívet befutó, de mégis szerintem jó Rob Lowe, vagy az elsőre ismeretlen, de aztán homlokcsapkodósan persze(!) C. Thomas Howell, vagy Tom Waits, vagy a karatekölyök(uhhderáégett szegényre) Ralph Maccio, vagy Emilio a Sheen Klánból és még sokan mások...

Mégis mi ment itt ennyire félre? Ez nem egy bűn rossz film, sőt még csak nem is igazán rossz, csak nem jó. Valahogy minden olyan sablonos. Vajon a maffia világában olyan jól működő sztereotípizálás, aminél Coppola úgy ottmaradt? Nem tudom. (Bár arról is ma már azt mondom, hogy a sziciliai maffia történelmének ismeretében azt is tudom, hogy a keresztapa idealizálása nagyon komoly hiba volt. Nem művészetileg.)

A kivülállók egy zsánerfilm, a korai 50-es évekből, az amerikai galerik, gangek világából. Az írónő amúgy 67-es, 19 évesen megírt első regényének a világát szerintem nem sikerült megidézni, 2021-ben ezt az 1983-as filmet nézni, bizony nem jó. Lehet, hogy akkor azért ez jó volt, ma már sekélyesen kevés, a felszínt karcolgatja, hiába a rengeteg jó színész. egyetlen egy karakternél sem láttam mélységet, árnyalást. Erősen eufemisztikusan mondjuk ilyen esetben, hogy hát nem a legjobban öregedett a film...

brat_pack.jpg

No ennyit a szapulásról. A filmbeli nevek viszont fantasztikusak Szódapop, Póniboy, Cherry, Dallas, Two-Bit, mind-mind találó nevek, lehet, hogy a regényt el fogom olvasni. Jó volt rácsodálkozni erre a színészgenerációra, hogy uramisten de vagányul is tudtak majd 40(!) éve kinézni. Tom Cruise mindjárt 60?!? Szóval ez amolyan időutazás light volt, aminél a sztori nem is olyan fontos, dráma akadt, bár meztelen férfifelsőtest lényegesen több.

Én nem forszíroznám a megtekintését 5/10

Az Imdb-s pont listához szerintem az 1-es az a mínősíthetetlenül szar, a 10-es pedig a tökéletes produkció, azaz az 5-ös az a se hús, se hal.

Szólj hozzá