2018. júl 14.

Oké, beismerem

írta: Skog
Oké, beismerem

Oké, beismerem, hogy nem csak a Hair az egyetlen zenés-táncos film a gyerekkoromból, nem Cserve rontott meg a Mamma Miával.

Ezt a filmet, mármint a Blues Brothers, imádom és gyakorlatilag bármikor megtudom nézni, de legfőképpen hallgatni.

Ez egy zenetörténeti mérföldkő és egy muzikális löncshúskonzerv egyben. Minden benne van (majdnem) és bármikor, bármivel fogyasztható. Igen azt is beismerem, hogy szeretem a gyíkhúst. Isteni melegszendvicskrémet lehet(ett) belőle csinálni.

Egy ilyen filmről mit lehet ilyenkor írni? Hogy tele van zseniális muzsikusokkal? Hogy Dan Aykroyd valamikor így nézett ki és így táncolt? Jó 77-es születéssel Közép-Európából nyilvánvalóan nem a hetvenes évekbeli Saturday Night Live -on nöttem fel, tehát Dan Aykroyd csak a nyolcvanas évekbeli (többnyire) nem túl mélyenszántó filmekből lehet csak ismerős. Steven Spielberg szereplése is csak a wikipedia segítségével lett meg. Mert milyen étterem, kajálda, ahol Aretha Franklin a fönök, Matt Gitár Murphy a szakács és Blue Lue Marini a mosogató, kint az utcán meg John Lee Hooker játszik (és még sokan mások)? Hogy van, hogy Cab Calloway menti meg a showt? A hangszerboltjában meg Ray Charles lövöldöz? Az milyen már?!

Az egész film egy életérzés, amit lazán felfüztek két napszemcsós lélekben fekete manusra. A sztori itt nagyjából olyan, mint a pongyola fedőnevű ruhadarab, végülis funkciója is van, nem sok, de van.

John Belushi, én nem láttalak soha komikusként, énekesként, nekem belőled 4 film jutott. Azt tudom csak, hogy ami ezekből nekem lejön az alapján nagyon nagy kár, hogy a drog korán 33 évesen kinyírt. Speedball. Elnézve ezt a faszit valahol közben meg ez volt megírva és így. Beleadta ebbe a filmbe is amit kell.

Dan Aykroyd, te meg csinálhatsz már bármit, nekem mindig Elwood maradsz.

Egyedül Leia hercegnő nem teljesen van meg, de vágóképnek ő is tökéletes. DIY killer. Heh.

Ja a filmet azért is imádom, mert az elején Elwood beleugrat  egy csapat nácit egy patakba az autójával. Az egyik kedvenc jelenetem a filmtörténelemből. Talán erre szokták írni, hogy EPIC.

9/10

blues_brothers.jpg

Szólj hozzá