2017. aug 25.

1979

írta: Skog
1979

Haladunk lassan, de biztosan a mi kis filmes vállalásunkkal.

1979 is nagyon jó filmekkel kedveskedik, itt is elhangzik az IMDB és a Wikipédia listájának a böngészése közben, hogy hú, ez is ekkor volt. Alapvetően szeretek válogatni, még gyerekként a gombfoci sorsolást is élveztem, csak enyhén volt irányított. Filmek között csemegézni, egyszerűen zseniális.

A két legpopulárisabb hamar kiesett, a horrort csak én kedvelem, így az Alien repült, míg az Apokalipszis most valahogyan sok lett volna, az 1978-as Szarvasvadász után. A Mad Max és James Bond/Moonraker szóba sem kerültek, azonban a Walter Hill féle The Warriors nekem tetszett, míg lejjebb nem csúszott a szemem a Stalkerra.Egyértelmű volt ezt én akarom, míg Cserve az alatta felbukkanó Kramer kontra Kramerre mondta, hogy na ez kéne. A Brian életére én nemes egyszerűséggel nemet mondtam, sokszor láttam már, bocsi. Ezzel szemben a Woody Allen féle Manhatten komolyan érdekelt minket, de végül is kiesett a pikszisből. Ezek után igazán csak a Polansky rendezte Tess foglakoztatott minket, végül a stáblista átnézése közben ugrott be Cservének, hogy ezt olvasta és inkább még se. Én csöndben a Phillip Kaufman féle The Wanderersen is elgondolkodtam, de valahogy ez se nyert. Jó bevallom én kis híján majdnem a Frisco Kidet is javasoltam, nagyon szerettem gyerekként, de végül kihagyom a na-ez-gyerekként-a-kedvencem-volt,-lássuk-most-hogy-tetszik,-jáj élményt. Ekkor jött szembe a Bádogdob, ami az egyik kedvenc könyvélményem, így a német film is gyorsan pipa lett.

Na a magyar film válogatása közben volt adok-kapok rendesen, én Szomjas Györgytől a Rosszembereket favorizáltam nagyon, míg Cserve Tarr Bélát a Családi tűzfészekkel versenyeztette Jancsó Magyar Rapszódiájával, ezalatt én Sándor Pál Szabadíts meg a gonosztól című alkotásával kacérkodtam. Végül Bácskai Lauró István Mese habbal alkotása nyert, úgy hogy az Indul a bakterház gyakorlatilag diszkvalifikálva lett áltam ala Brian. Mondom erős egy év ez a 79 is. 

Végül az egyikünk sem látta kategóriában egy francia filmet indítunk, Francois Truffaut Menekülő szerelem. Meglátjuk.

65ccf-fuga5.jpg

Szólj hozzá

1979 Film Filmek